Sunday 6 August 2023

Dewasa

 Hallu Hallu!

Kali ni malas dah nak mention sawang ke apa. Sebabnya memang sanga la lama tak update tu. 

Sorry la, aku macam eh lupa kita ada blog. Lolz.

And kita tak ada apa sangat nak share unless kesenduan dan kebitter-an kehidupan. Hhahah acah terpaling tersakiti.

Banyk kali kan aku kata dewasa ni memenatkan? Ye weh, aku tengah melalui fas atu la ni.

ebenarnya bukan penat apa, tapi bila kau dah pegang status "dewasa", kau puny pressure dan tanggungjaab lagi tinggi. Dan expectation pun lagi tinggi. Kau jadi penat nak capat expectation orang.

"sapa suruh jadi people pleaser?"

Nyah, bukan nak jadi people pleaser, tapi kalau kau kerja bos minta kau buat certain task metilah kau kena buat kan? an kau kne catch up bnda tu cepat. belajar. Dan tak sama macam masa kau study dulu.

Lepastu nak fikir komitmen hidup. Hahhaha macm aku ada bnda besar kena bayar kan? padahal kereta pun tak dak. Kita menumpang kawan ja merata.

Nak bebel pasal dewasa ni, adoilah kita yang tak masuk 30 ni macam anak-anak ja kalau nak bebel topik ni. 

aku rasa aku nak start menulis balik. hahahahah baik pada Syahirah yang dulu. Aku sejak kerja ni dah tak ada masa nak menulis. Ye je en? Padahal aku tak manage masa pastu malas. Buku pun berlambak tak baca. Acah ja beli. 

Mungki aku ni nak kena tazkirah sekali ni.

hahahaha

Makin merapu kan? Tau.

Kita stop dulu esok lua tulat atau tahun depan kita muncul lagi.

Daaaaaa, the invisibles dan non-existed readers.

-22.50 pm

No comments:

Post a Comment

Notes~

Assalamualaikum semua!

1) Terima kasih sebab sudi nak kunjung blog yang tak seberapa ni :-)

2) Sorry kalau ada karya Syira macam "erghh hampeh gila ayat dia ni!" or " bapak childish cerpen dia!" or apa2 yang sewaktu dengannya. Syira masih baru nak nak belajar menulis penulisan yang bagus n best so I need ur comment :-)

3) Ada cerita yang kalau korg perasan tak ada sambungan macam terhenti. Tu maybe sebab tak ada idea or Syira terlalu bz. Insya Allah kalau ada masa n idea Syira sambung. Mngikut permintaan (kalau ada)

4) Kalau la.. (Kalau ok?) korang rasa ada idea utk cerpen boleh la email kat syira. Heeee.. kot Syira rasa boleh buat, syira buat :) email : nilliavanilla@gmail.com

5) Kalau mahu comment, sebaik2nya letak la nama. At least I know ur name. Tak la Syira panggil Annonymous1 or 2 je kan?

And lastly, terima kasih sekali lagi sebab masih sudi datang berkunjung sini~


L O S T

Macam biasa intro setiap kali post,  Bersawang sudah blog ni. Hahahaha, aku tak sempat update. Bukan nak kata tak ada masa sungguh nak main,...